Pokaż wszystkie

    Uwaga na phishing telefoniczny skierowany na klientów banków!

    Kilka dni temu na niebezpiecznik.pl – blogu poświęconemu bezpieczeństwu w internecie – ukazał się ciekawy artykuł o starych-nowych metodach wyłudzenia danych do logowania w jednym z najpopularniejszych banków w Polsce. Osoba dzwoniąca podszywa się pod konsultanta telefonicznego banku oraz prosi o podanie danych autoryzacji w celu zabezpieczenia konta bankowego z racji, że ktoś uzyskał nieautoryzowany dostęp.

    Sprawa obecnie dotyczy tylko i wyłącznie klientów banku ING (Internationale Nederlanden Groep), jednak nie zdziwiłbym się, gdyby ta metoda okazała się dla oszustów na tyle skuteczna, że postanowiliby rozszerzyć taką działalność na inne banki, oszukując w ten sposób klientów.

    Nie jest trudno się domyślić, że osoba, która poda prawdziwe dane zostanie oszukana a bank nie uwzględni żadnych reklamacji z tego tytułu…

    Poniżej nagraną rozmowę telefoniczna pokazująca, na czym dokładnie polega proceder, w tym wypadku nieudany:

     

     

    Jednocześnie bank ING informuje swoich klientów takim komunikatem:

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Ciekawe jak się rozwinie ta sytuacja i czy za chwilę ten proceder nie rozszerzy się na inne banki.

    A Wy mieliście kiedyś telefon od takiego pseudo konsultanta? Napiszcie w komentarzu!

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *